NIEUWS

Oktober 2017

15 augustus 2017
Marion haar tweede thriller MANNENJACHT verscheen eind juli 2017 en was binnen drie weken uitverkocht.

10 augustus 2017
Het debuutboek MANGELVROUW staat op de shortlist van de HEBBAN Thriller Debuutprijs.
Na een bloedstollende twee weken waarin het lezerspubliek op debuutthrillers mocht stemmen, kreeg MANGELVROUW de meeste stemmen.
Op de website van HEBBAN staan de genomineerde boeken voor de shortlist vermeld. Een deskundige jury gaat de komende tijd lezen.
Eind oktober wordt de winnaar bekend gemaakt. Klik hier voor meer informatie.

3 augustus 2017
In het Noord-Hollands Dagblad verscheen een artikel over de nominatie van MANNENJACHT voor de HEBBAN Thriller Debuutprijs.

27 juli 2017
Ludieke marketingactie rond ‘Mannenjacht’

Constantijn Hoffscholte | 27 juli 2017

Met een ‘scary’ geluidskaart lanceerde Karakter Uitgevers deze week een opvallende campagne rond de nieuwe thriller van Marion van de Coolwijk. Vooral boekenbloggers reageren enthousiast. ‘Ik krijg gewoon kippenvel. Deze post van Karakter Uitgevers is gewoon te gaaf om niet te delen!!! Super gaaf gedaan.’ Blogger The Bookbabe steekt haar enthousiasme niet onder stoelen of banken. In een filmpje van bijna anderhalve minuut laat ze haar 1.246 volgers op Facebook zien hoe ze een envelop opent en er een kaart uithaalt. Als ze hem openvouwt zingt een kinderstem: ‘Daar was laatst een meisje boos…’, een variant op het oudhollandse kinderliedje. The Bookbabe krijgt er kippenvel van. Zij vindt het een ‘supergoeie promo’. En dat mag iedereen weten.

Bij Karakter Uitgevers verscheen deze week de tweede thriller van Marion van de Coolwijk. Vorig jaar debuteerde zij met Mangelvrouw, nu ligt Mannenjacht in de winkel. Van de Coolwijk schreef eerder tientallen kinderboeken en educatieve uitgaven. Volgens Karakter-directeur Chris de Graaf werden daarvan alles bij elkaar een paar miljoen exemplaren verkocht. De thrillermarkt zit anders in elkaar, daar is Van de Coolwijk nog niet doorgebroken. ‘Van Mangelvrouw zijn er een paar duizend verkocht, maar we vinden dat Marion zoveel kwaliteit heeft dat we er veel effort in stoppen om een groter publiek te bereiken’, aldus De Graaf. De uitgeverij investeerde daarom 5.000 euro voor een campagne met geluidskaarten. Het bijbehorende fragment werd ingesproken door de auteur en is een verwijzing naar de plot van het boek. Karakter verspreidde de kaart onder media en boekenbloggers. ‘Vooral van de bloggers krijgen we positieve reacties’, zegt marketingmedewerker Robin van der Burgh. ‘Nu is het wachten op andere partijen. We hopen dat ook kranten en tijdschriften recensie-exemplaren gaan aanvragen.
Volgens De Graaf zijn de boeken van Van de Coolwijk geschikt voor het publiek van bekendere thrillerauteurs als Esther Verhoef en Loes den Hollander. Van Mangelvrouw maakte hij speciaal voor keten Boekenvoordeel een special van een paar duizend exemplaren. Met Mannenjacht mikt de uitgeverij hoger. Naast de media worden boekhandels actief benaderd. Vertegenwoordigers van de uitgeverij delen de geluidskaarten uit bij de winkels. Zodat ook boekverkopers hun eigen kippenvelmoment kunnen ervaren.